Differentiated teaching of a foreign language in a technical university
Lashina E.N.
Keywords: differentiated teaching, differentiation, foreign language, university, approach, form, task, professional activity, education.
Abstract. Personally oriented differentiated teaching allows the teacher to build the educational process taking into account the individual characteristics of each individual student, his knowledge and skills, which has a positive effect on the mastery of foreign language communicative competence by students of technical universities in full. The article considers the use of differentiation in teaching a foreign language to students in a multi-level group. Possible ways of differentiating and individualizing teaching are described. The methods of individualizing the content of teaching a foreign language are analyzed, and practical recommendations for the use of group teaching technologies are given.
Дифференцированное обучение иностранному языку в техническом ВУЗе
Лашина Е.Н.
Ключевые слова: дифференцированное обучение, дифференциация, иностранный язык, ВУЗ, подход, форма, задание, профессиональная деятельность, образование.
Аннотация. Личностно-ориентированное дифференцированное обучение позволяет преподавателю выстраивать учебный процесс с учетом индивидуальных особенностей каждого отдельного студента, его знаний и умений, что положительно отражается на овладении студентами технических ВУЗов иноязычной коммуникативной компетенцией в полном объёме. Статья рассматривает применение дифференциации при обучении иностранному языку студентов в разноуровневой группе. Описываются возможные пути дифференциации и индивидуализации обучения. Анализируются способы индивидуализации содержания обучения иностранному языку, а также приводятся практические рекомендации по применению технологий группового обучения.