Междисциплинарность при геометро-графической подготовке студентов технических специальностей с учетом стандарта компетенции WorldSkills «Инженерный дизайн CAD»
Сазонов С.Е., Стреляная Ю.О., Тараховский А.Ю.
Ключевые слова: начертательная геометрия, инженерная графика, компьютерная графика, учебный процесс, САПР, конструирование, графическое образование, WorldSkills, компетентность.
Аннотация. В статье рассматривается проблема геометро-графической подготовки современного инженерного образования в контексте стандартов WorldSkills, а именно компетенции «Инженерный дизайн CAD». Рассмотрен перечень знаний, умений, навыков в соответствии со Спецификацией стандарта, (WorldSkills Standards Specifications, WSSS) и их роль в становлении современного инженера конструктора. Выведено предположение, что геометро-графическую подготовку необходимо совмещать с общеинженерной подготовкой.
Interdisciplinarity in the geometric and graphic training of students of technical specialties, taking into account the WorldSkills competence standard "CAD Engineering Design"
Sazonov S.E., Strelyanaya Yu.O., Tarakhovskiy A.Yu.
Keywords: descriptive geometry, engineering graphics, computer graphics, educational process, CAD, design, graphic education, WorldSkills, competence.
Abstract. The article deals with the problem of geometric-graphic modern engineering education in the context of WorldSkills standards, namely the competence "CAD Engineering Design". The list of knowledge, skills, skills in accordance with the Specification of the standard (WorldSkills Standards Specifications, WSSS) and their role in the formation of a modern design engineer is considered. It is assumed that geometric and graphic training must be combined with general engineering training.