Преподаватель математики и теоретической механики в поликультурной среде вуза
Бойко Л.А., Ксендзенко Л.С.
Ключевые слова: коммуникативная толерантность, смешанные группы, трудности обучения, языковой барьер, методические рекомендации.
Аннотация. Излагаются проблемы обучения математики и теоретической механики в вузе в смешанных группах русских студентов и иностранцев. Обсуждаются требования к преподавателям, работающим в этих группах: коммуникативная толерантность, знание английского языка, а также методики преподавания соответствующей дисциплины. На основе опыта авторов представлены организационно-методические рекомендации по подготовке студентов инженерных специальностей в указанных группах.
Teacher of mathematics and theoretical mechanics in the multicultural environment of the university
Boyko L.A., Ksendzenko L.S.
Keywords: communicative tolerance, mixed groups, learning difficulties, language barrier, guidelines.
Abstract. The problems of teaching mathematics and theoretical mechanics at the university in mixed groups of Russian students and foreigners are outlined. The requirements for teachers working in these groups are discussed: communicative tolerance, knowledge of the English language, as well as methods of teaching the relevant discipline. Based on the experience of the authors, organizational and methodological recommendations for the preparation of students of engineering specialties in these groups are presented.