JARiTS. – 2020. – № 19

https://doi.org/10.26160/2474-5901-2020-19-31-35

Вертикальная податливость подвески и самоповорот управляемого колеса автомобиля

Балакина Е.В., Сарбаев Д.С., Сергиенко И.В., Кочетов М.С.

Ключевые слова: колесо, автомобиль, подвеска, поворот.

Аннотация. В данной статье рассматривается влияние вертикального линейного перемещения управляемого колеса в пределах вертикальной податливости подвески на величину вызываемого этим перемещением угла поворота колеса в плоскости, перпендикулярной оси шкворня. Авторами установлено, что для уменьшения влияния вертикальной податливости подвески на самоповорот управляемого колеса, следует увеличивать длину боковой тяги и длину поворотного рычага.

Full text (Полный текст) PDF

Vertical pliability of the suspension and self-rotation of the steering wheel of the vehicle

Balakina E.V., Sarbaev D.S., Sergienko I.V., Kochetov M.S.

Keywords: wheel, vehicle, vehicle suspension, rotation.

Abstract. This article presents the effect of vertical linear movement of the steered wheel within the vertical pliability of the suspension on the value of the wheel angle rotation caused by this movement in the plane perpendicular to the axis of the pin. The authors found that to reduce the effect of vertical pliability of the suspension on the self-rotation of the steered wheel, it is necessary to increase the length of the side rod and the length of the rotary lever.